Слова-бар’єри: 5 фраз, які змушують людей уникати вас, і чим їх замінити

Комунікація — це важлива складова людського життя, але вона далеко не завжди буває приємною. Деякі фрази, які на перший погляд виглядають цілком доречно, можуть відштовхнути співрозмовника від бажання продовжувати діалог, ділитися своїми почуттями або звертатися за допомогою, якщо виникне така необхідність, повідомляє Ukr.Media.
Якщо після спілкування люди хмурять брови при наступній зустрічі або намагаються вас уникати після виконаної послуги, ця інформація буде вам корисною.
Без проблем
На перший погляд, що може бути неприємного у такій безневинній фразі? Вона зазвичай вживається для заспокоєння співрозмовника і переконання його в тому, що виконання його запиту не потребувало від вас значних зусиль.
Коли людина чує у відповідь на свою подяку нейтральне "без проблем", її підсвідомість може сприймати це інакше. І навіть якщо ви дійсно хотіли допомогти, ваш співрозмовник, імовірно, подумає, що виконання його запиту було для вас незручністю.
У майбутньому, можливо, вони навіть не захочуть звертатися до вас за допомогою. Чи є це плюсом — вирішувати вже вам.
Чим можна замінити цю фразу? Більш позитивний ефект можна досягти за допомогою висловлювань: "Радий був допомогти" або "Було приємно надати тобі допомогу". Таким чином, ви надаєте своїм словам емоційний відтінок, акцентуючи увагу на тому, що ви погодилися допомогти з власного бажання, а не з банальної ввічливості.
Нормально
Якщо ваш співрозмовник часто використовує це слово у відповідь на ваші питання, це може свідчити про те, що він не бажає довіряти вам. Фразу "Нормально!" зазвичай вживають у випадках, коли не хочеться ділитися своїми почуттями, емоціями та думками.
Винятки існують — якщо ви відповідаєте так на просте "Як справи?", сказане з нудьги або з ввічливості випадково зустрінутими знайомими чи колегами. Проте близькі люди можуть образитися на таку відповідь.
В загальному, не лінуйтеся відповідати близьким не такими односкладовими фразами. Адже їм справді цікаво дізнатися про ваш стан.
Чим замінити? Замість нейтрального "нормально", можна відповісти: "У мене все добре" або "Непогано, дякую".
Це було не важко
Ще одна фраза, яка змушує співрозмовника відчувати, що його проблеми чи запити відволікають вас, відбирають ваш час та сили.
Людина може відчувати провину за те, що ви відволікалися від своїх справ, щоб їй допомогти.
Чим замінити? Замість "Це було не важко", намагайтеся частіше використовувати фрази: "Звертайся" або "Був радий допомогти тобі".
Шкодую, але нічим не можу допомогти
Корисна порада: якщо ви просто намагаєтеся уникнути згоди, не бажаючи сказати "ні", вас неминуче видасть ця фраза. Думаю, ви погодитеся, що з боку це виглядає не найкращим чином. Тому важливо вчитися говорити прямо, особливо з людьми, які вам близькі.
Часом, не бажаючи образити когось, ми намагаємося обійти чітке "ні". Але це не завжди доречно. Краще просто чесно пояснити причину відмови. Тоді людина зрозуміє вашу позицію, і в неї не виникне відчуття, що до неї ставляться байдуже.
Цікаво, що цю фразу часто використовують у ситуаціях, коли вибачення і жаль зовсім недоречні. Наприклад, коли в приймальню телефонує клієнт, а керівник ще не прибув.
Чим замінити? Замість нещирого "Шкодую…", просто ввічливо поясніть справжні причини своєї відмови.
Можливо
Що ви маєте на увазі: "Можливо, так" чи "Можливо, ні"? А може, ви самі ще не
Джерело: ukr.media



