8 причин, чому не варто боятися літати
Літак вважається найбезпечнішим видом транспорту в світі, передає Ukr.Media. За підрахунками ICAO (Міжнародної організації цивільної авіації), на мільйон вильотів доводиться тільки одна подія, а ймовірність того, що пасажир, який сів у літак, потрапить в катастрофу, складає всього 1/8 000 000.
Незважаючи на статистику, пасажири часто нервують, і це нормально. Адже політ – неприродний стан людини. Набагато гірше, коли ти починаєш панікувати перед польотом або взагалі відмовляєшся від нього, шукаєш інформацію про літаки і можливі неполадки і постійно думаєш про катастрофу. Тоді мова йде вже про аерофобію. Для таких випадків пропонуємо дізнатися про найбільш частих страхи авіапасажирів, а також спробуємо переконати тебе, що літати не страшно.
Страх 1: Боюся, що у літака відмовить двигун і він упаде
Насправді: не варто боятися, тому що в сучасних літаках всі системи дублюються: чотири гальмівні системи, три системи випуску шасі, три паливні системи, три протипожежні системи, три системи управління. У пасажирського літака як мінімум два двигуна. Ймовірність відмови обох мізерно мала.
Страх 2: У літаку дуже страшно, тому перед вильотом випиваю алкоголь з дьюті-фрі і просто намагаюся заснути
Насправді: більшість авіакомпаній пропонує алкогольні напої пасажирам. Однак слід пам'ятати, що укупі з дуже сухим повітрям в літаку алкоголь може спровокувати зневоднення. Він не допомагає як засіб боротьби зі страхом, а навпаки, загострює занепокоєння. Крім того, на висоті навіть невеликі порції алкоголю можуть призвести до сп'яніння, занепаду сил і похмілля.
Страх 3: Боюся, що під час польоту двері несподівано відкриються
Насправді: по-перше, літаки регулярно проходять техобслуговування і передполітну підготовку, так що ти можеш бути впевнений, що перед вильотом всі деталі перевірені. Двері не злетить з петель, це неможливо. До того ж на висоті 9000 метрів на двері тисне близько 9000 кілограм, так що вона надійно закрита.
Страх 4: Панічно боюся турбулентності. По-моєму, літак може розвалитися прямо в повітрі!
Насправді: відчуття трясіння в салоні зазвичай набагато сильніше, ніж насправді. Літаки проектують з розрахунком на зони турбулентності, вона не справляє руйнівної дії. За всю багаторічну історію цивільної авіації жоден пасажирський літак не розбився через турбулентность. Команда пілота пристебнута ременями – це захисна міра, щоб пасажири не покалічилися під час бовтанки.
Страх 5: Мені здається, двигун легко можуть залетіти птиці, він відмовить і літак впаде
Насправді: по-перше, літак не впаде, навіть якщо у нього відмовлять обидва двигуна. Його конструкція така, що він може планувати в повітрі навіть з відключеними двигунами. Якщо говорити про птахів, то стати реальною проблемою може тільки ціла зграя великих пернатих. Такий випадок стався лише одного разу, в 2009 році в Нью-Йорку, однак і тоді літак благополучно приводнився на Гудзон.
Страх 6: Боюся грози, мені здається, що, якщо в літак потрапить блискавка, він згорить
Насправді: у кожного літака є метеолокатор, який добре бачить грозові вогнища, і в залежності від показань екіпаж робить вибір на користь заданого маршруту або альтернативного. Крім того, літак спроектований таким чином, що при попаданні блискавки розряд проходить зовнішню алюмінієву оболонку фюзеляжу. Така конструкція дозволяє уникнути реальних пошкоджень.
Страх 7: Мені страшно літати на старих літаках, по-моєму, у них двигуни можуть не витримати
Насправді: так, літака, на якому ти полетиш, може бути 10, 20 чи навіть 25 років, але це нестрашно. Адже всі авіакомпанії сертифікуються, а повітряні судна обов'язково проходять транзитні, щоденні, щотижневі, а також більш великі технічні обслуговування. Завдяки регулярним уважним перевірок авіатехніка має дуже великий запас міцності. А двигун – це взагалі одна з найдорожчих частин літака, він коштує близько 10 мільйонів доларів, так що за ним дуже ретельно стежать.
Страх 8: Мене лякають підозрілі скрипи і звуки в літаку. По-моєму, коли все в порядку, жодних звуків бути не повинно
Насправді: звуки в польоті – це нормально. Наприклад, при рулюванні ти відчуваєш вібрацію і скрип коліс – це перевірка гальм, гідросистеми. Також звуки видають закрилки, які рухаються, щоб збільшити підйомну силу. Коли після зльоту і перед посадкою під підлогою щось стукає – це прибираються і випускаються шасі.
Джерело: ukr.media