Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the gd-rating-system domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/krua100/htdocs/100.kr.ua/wp-includes/functions.php on line 6121
Як і чому зникла легендарна компанія Kodak, що подарувала світу фотографію | 100 ІДЕЙ

Як і чому зникла легендарна компанія Kodak, що подарувала світу фотографію

Kodak — це назва, яка протягом десятиліть асоціювалася з фотографією. Жовті упаковки плівки, фотоапарати в кожному домі, знімки важливих моментів родинного життя — все це складова нашої історії, повідомляє Ukr.Media.

У свої найкращі часи компанія контролювала 90% ринку фотоплівки і була однією з найвідоміших брендів у світі. Засновник Kodak, Джордж Істман, здійснив революцію, зробивши фотографію доступною для всіх, а не лише для професіоналів. І раптом, на початку XXI століття, цей гігант, що мав понад столітню історію, опинився в банкрутстві.

Історія Джорджа Істмана

Історія Kodak починається з біографії її засновника — Джорджа Істмана, який втілив класичну американську мрію про шлях «з бруду в князі». Він з’явився на світ 12 липня 1854 року в звичайній американській родині. Доля не була до нього прихильною — у 7 років його батько помер від розладу мозку. У 15 років Джордж втратив сестру Кеті, яка захворіла на поліомієліт. Ці трагедії змусили його залишити навчання і почати працювати, щоб допомогти родині.

Перше місце роботи приносило йому всього 3 долари на тиждень у страховій компанії — цієї суми ледве вистачало на їжу. Щоб звести кінці з кінцями, він також влаштувався на додаткову роботу в банку Рочестера, а вечорами самостійно вивчав бухгалтерію. Його наполегливість не залишилася непоміченою — з часом він досяг посади банківського клерка із зарплатою в 15 доларів на тиждень.

Поворотний момент у його долі настав, коли він зацікавився можливістю інвестувати в землю Санто-Домінго. Підготовлюючись до подорожі, за порадою друга він придбав фотоапарат, щоб «краще описати можливості для інвестицій». Хоча поїздка так і не відбулася, цей перший фотоапарат змінив життя Істмана і, як виявилося пізніше, всю сферу фотографії.

У той час фотографія була заняттям лише професіоналів або дуже багатих людей. Камери були громіздкими, вимагали установки на важкий штатив, а знімки робилися на скляних пластинах. Фотограф повинен був носити з собою справжню хімічну лабораторію: темний намет, реагенти, посудини для рідин. Навіть навчання використанню цього обладнання коштувало 5 доларів.

Істман поставив перед собою амбітну мету — зробити фотографію доступною для звичайних людей.

Народження легенди

У 1880 році Істман почав експериментувати з сухими желатиновими фотопластинами і запатентував пристрій для їх масового виробництва. 1 січня 1881 року разом з промисловцем Генрі Стронгом він заснував компанію Eastman Dry Plate Company в Рочестері (Нью-Йорк, США), і вони почали виробляти фотопластини.

Істман залишив банківську службу, щоб повністю зосередитися на фотографії та новому бізнесі.

У 1885 році компанія представила свій перший продукт — котушкову фотоплівку Eastman American Film. Але справжня революція відбулася в 1888 році, коли 4 вересня була зареєстрована торгова марка Kodak, і на ринку з’явилися перші фотокамери Kodak.

Ця камера була надзвичайно простою: маленька коробка з фіксованою фокусуванням і однією швидкістю затвора. Всередині знаходився рулон плівки, розрахований на 100 знімків. Геніальність полягала в бізнес-моделі: після зйомки всіх кадрів власник відправляв усю камеру в компанію Істмана, де плівку проявляли, друкували фотографії і перезаряджали камеру новою плівкою. Потім камеру з готовими знімками повертали власнику. Вартість становила 25 доларів за камеру і 10 доларів за обробку — значна сума на той час, але значно доступніша, ніж професійне фотообладнання.

Назва «Kodak» була придумана самим Істманом. Він шукав слово, яке було б легким у вимові та запам’ятовуванні всіма мовами. Істман надавав перевагу літері «К», вважаючи її сильною і запам’ятовуваною. Він випробовував різні комбінації літер, поки не зупинився на «Kodak». Першим логотипом компанії Eastman Kodak Company була абревіатура з трьох букв EKC чорного кольору в колі. Логотип у класичних червоно-жовтих кольорах Kodak з’явився лише в 1935 році.

Знаменитий слоган компанії «Ви натискаєте кнопку, ми робимо все інше» підкреслював прост

Джерело: ukr.media

No votes yet.
Please wait...
Поділіться своєю любов'ю

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *