Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the gd-rating-system domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/krua100/htdocs/100.kr.ua/wp-includes/functions.php on line 6121
Як керувати емоціями та гнівом під час конфлікту: 3 поради психологів | 100 ІДЕЙ

Як керувати емоціями та гнівом під час конфлікту: 3 поради психологів

Злість і роздратування — це природні та навіть необхідні емоції, але в помірній кількості. Вони допомагають у ситуаціях, коли потрібно захистити себе та свої інтереси. Однак, як і будь-яка негативна емоція, гнів повинен бути контрольованим і помірним, лише тоді зберігається внутрішня стабільність. Тож, як навчитися управляти своїм гнівом, повідомляє Ukr.Media.

Чому вам складно контролювати свої емоції та гнів?

Сам по собі гнів є деструктивною реакцією. У такому стані людина не здатна вести конструктивну бесіду, може наговорити зайвого і, в деяких випадках, навіть вдається до фізичної агресії. Крім того, негативні емоції впливають на фізичне здоров’я: неконтрольований гнів, роздратування та злість часто проявляються через алергічні реакції, проблеми з травленням, а також зі сном і тиском.

Існує категорія людей, які збуджуються швидше і яскравіше, ніж інші. Така реакція є наслідком підвищеної чутливості до таких явищ, як несправедливість, критика та розчарування. Це може бути обумовлено різними факторами: важливу роль відіграє дитинство та атмосфера в сім’ї, де виросла людина. Якщо оточення не могло спокійно виражати свої емоції, а навпаки, робило це агресивно, дитина, підростаючи, засвоює подібну модель спілкування.

Ще однією причиною є «соціальне замовлення». Прояв негативних емоцій часто засуджується з раннього віку. З дитинства людина вчиться пригнічувати свої реакції на події, що засмутили або образили її. Це, в свою чергу, накопичується всередині, і рано чи пізно знаходить вихід у формі агресивних проявів.

Проте немає нічого, чому не можна було б навчитися, якщо є бажання. Оволодіти своїми емоціями можливо. З чого почати?

Як управляти собою в конфліктній ситуації?

Знизьте рівень емоцій

У момент, коли виникає внутрішнє напруження, краще зменшити активність і на деякий час відкласти відповідь. Це не означає, що ви замовчите проблему, а кривдник залишиться без відповіді. Суть у тому, щоб перечекати ту мить, коли вам хочеться висловити все й одразу. Чому?

  • Це, скоріш за все, необдумане рішення, тому шанси на вирішення проблеми значно знижуються.
  • Згадайте, що саме в цей момент кров приливає до голови, на язиці крутиться все, що ви готові сказати, а тіло напружене. Це ще одне підтвердження того, що в такому стані краще не діяти.
  • Зробіть кілька глибоких вдихів, згадайте таблицю множення або прочитайте улюблені вірші. Ваш мозок буде зайнятий іншою задачею, і за цей час емоції можуть переключитися на іншу хвилю.
  • Якщо ви усвідомлюєте, що кількох хвилин для стабілізації емоцій недостатньо, перенесіть розмову на інший час, це допоможе емоціям заспокоїтися, а вам — прийняти більш зважене рішення.

Не варто мислити однобоко

Багато людей тяжко переживають зміни та перетворення в житті. Однобокий погляд на ситуацію «як має бути» призводить до того, що людина дуже болісно реагує на ситуацію, яка пішла не за планом. І вона не знає, як діяти інакше, оскільки не передбачила інших варіантів розвитку події. У цей момент варто запитати себе: «А чи дійсно ситуація настільки катастрофічна?»

Якщо конфлікт досяг свого піку і ви відчайдушно захищаєте свою точку зору, подумайте, чи настільки вона важлива для вас. Або суперечка зайшла в таку стадію, в якій вам потрібно будь-що довести свою правоту. Спілкуючись із близькою людиною, задумайтеся, що для вас важливіше — поступитися зараз і зберегти добрі стосунки чи відстояти свою позицію, залишаючись на випаленій землі.

Аналіз тригерів

Розуміння того, що змушує вас реагувати негативно — це вже половина справи. Це можуть бути певні теми бесіди, ситуації або навіть конкретні люди.

Якщо конфлікт завжди виникає під час обговорення конкретної теми з колегою, змініть формат спілкування — почніть розмову не в усній, а в письмовій формі. Таким чином, у вас буде можливість взяти паузу на відповідь. Нейтральність емоцій також допоможе стримати негатив.

Якщо обговорення певних тем з партнером часто

Джерело: ukr.media

No votes yet.
Please wait...
Поділіться своєю любов'ю

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *